ANSA kimért parfüm és ANSA saját márkás egyedi illatú parfümök, parfümolaj online rendelése. ANSA PARFÜM

Parfümblog

Internetes, Webáruházas vásárlás titkai

ANSA PARFÜM
ANSA PARFÜM
2018.10.29 18:36
Internetes, Webáruházas vásárlás titkai

 

Internetes, Webáruházas vásárlás titkai

 

Hogyan ne csapjanak be internetes, Webáruházas vásárláskor?

                                                                                            

Úgy gondoljuk, hogy ez lesz az első téma, mielőtt további cikkeket jelenítünk meg fő témáinkról, a parfümökről.

 

A kérdés jó, ezért is vetettük fel ezt első témáink között, ez nagyon fontos, mielőtt elmerülnénk a vásárlás varázsában.  

 

  •  Mi a titok?
  •  Hogyan ne csapjanak be internetes vásárláskor?
  •  Néhány tipp az internetes vásárláshoz

Érdemes elolvasni, szánjon rá az idejéből nem több mint 10-12 percet, ezzel kellemetlen helyzeteket kerülhet el!

Először is persze név, nem, és kor nélkül szeretnénk megosztani egy-két sajnálatos esetet.

 

Többször keresték már webáruházunkat, illetve a cégünk alkalmazottjait személyesen is, hogy olyan csalódások érték az internetes vásárláskor, hogy lehet, ezt a vásárlási formát végleg elfelejtik, egyszerűen tartanak az internetes vásárlástól, egyáltalán érdemes-e így vásárolni.

 

Véleményünk szerint azt azért kijelenthetjük, hogy Magyarország területén számos, becsületes internetes áruház üzemel, vagy olyan boltok, akik webáruházzal is rendelkeznek, akiket mi is nyugodt szívvel ajánlanánk bárkinek.

 

Ezek a kereskedők, illetve mi sem örülünk annak, hogy a piacon megjelentek olyan „eladók", akik félrevezetik a vásárlókat, olyan termékeket értékesítenek részükre, amivel a fogyasztókat megtévesztik.   

 

Kaptunk már több olyan információt vásárlóktól - maradjunk a parfümöknél -, hogy olyan parfümöket vásároltak elég magas áron több  webáruháztól, ami köszönőviszonyban sem volt a megnevezett parfümmel sem illatban, sem csomagolásban, majd mikor a problémát szerették volna jelezni, akkor derült ki, hogy nincs kinek, vagy egyszerűen bele sem mentek a végeláthatatlan vitába.  

 

Ilyen esetről teljesen más termék tekintetében is kaptunk már jelzést.

 

Az internetes vásárlások során NAGYON FIGYELJENEK oda a részletekre, mert sok esetben ezzel a csalódások elkerülhetők, a titok elsősorban ebben rejlik.

Hogy milyen egy jó és hiteles webáruház?

 

Ezt nem a mi feladatunk meghatározni, de vannak bizonyos kitételek, amik ezt körülírhatják.

 

Többek között:

  •  van-e egy hiteles magyarországi elérhetőségi cím, székhely, vagy vállalkozói név címmel
  •  van-e elérhetőségi telefonszám
  •  egyáltalán felveszik-e a megadott telefonszámot
  •  van-e e-mail cím
  •  esetleg bankszámlaszám

 

Ezek az elérhetőségek alapok, mert ugye, ha semmi nincs megjelölve, akkor mégis kihez fordulhatok?

 

Jó esetben ott az Általános Szerződési Feltétel, de mi értelme van, ha épp az illetékessel nem tudok arról egyeztetni. 

 

Ha bármilyen kérdése merülne fel internetes vásárláskor, akkor kérdezzen e-mailben, bár mi inkább a telefont javasoljuk, az mégis közvetlenebb, sokkal több következtetését le lehet szűrni egy beszélgetésből, mint egy megfontoltan leírt e-mailből.

 

Rendben, a telefonhívás kiadással jár de, ha valami az érdeklődő számára kétséges, még mindig jobban jár egy pár perces hívással, mint egy rossz vásárlással. 

 

Manapság szinte minden háztartásban van legalább egy telefon, ebből adódóan egy hosszútávon működő cégnek, vállalkozásnak véleményünk szerint nem okozhat gondot egy elérhetőségi telefonszám.      

 

Persze előfordulhat, hogy azonnal nem lehet kapcsolatba lépni a kereskedővel, mert árut szerez be, postáz, stb., de azért lássuk be, ha valakit napokig nem tudunk elérni és vissza sem hív, semmilyen módon nem reagál a megkeresésemre, akkor felmerül a kérdés, vásároljak tőle?

 

Nem kell azonnal döntenie a vásárlásról ott abban a másodpercben mikor meglát egy terméket, szolgáltatást, gondolja át, ha kétsége van, inkább kérjen felvilágosítást.

Nagyon lényeges a termékekről a képeken lévő leírás megtekintése

 

Webáruházunkban pl. a kimért parfümöknél a leírásokban, illetve külön oldalakon is számos esetben hangsúlyozzuk, hogy kimért parfümökről van szó, alternatív illatokról és, hogy egyáltalán mi az alternatív illat

 

Véleményünk szerint nem elég az, hogy „hát ennyi pénzért mégis, hogyan lehetne megvásárolni a több tízezer Ft-os parfümmárkákat”.

Nem, szerintünk ez nem elég!  

 

Igen is tájékoztatni kell a vásárlókat, hogy miben tér el a konkrét termék a feltüntetett terméktől és ott az adott termék oldalon, nem „apró betűs résszel”, valahol a webáruház egyik oldalán elrejtve, és ez nem csak a parfümökre, hanem más termékekre is igaz.

Lássunk más példát:

  • egy telefon vásárlásakor, ha egy konkrét márka és széria típus van feltüntetve a képen, akkor én azt akarom megvásárolni és nem egy „replikát”, ami csak hasonlít az eredeti készülékhez. Tehát vásárlóként elvárom, hogy konkrétan az adott terméknél a képen, vagy a leírásban jól láthatóan legyen feltüntetve a készülék „replika” mivolta.

 

Webáruházunkban már lehet kissé túlzottan is sok helyen szerepelnek az imént leírt kitételek, de egyáltalán nem gondoljuk, hogy az baj lenne.

Miért is lényeges az Általános Szerződési Feltételek elolvasása?

 

Ennek azért van jelentősége, mivel a szerződési feltételek alapján lehet eldönteni, hogy milyen termékre, milyen kellékszavatosság, garancia, elállási jog gyakorlása érvényes.

Ez nem minden termékre egységes?

 

Nem, mivel vannak pl. romlandó, szavatossággal ellátott termékek, illetve olyan kitételek, amire a visszavásárlási garancia, elállási jog nem érvényesíthető.

 

Ilyen kitétel pl. „olyan zárt csomagolású termék tekintetében, mely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza".

 

Webáruázunkban ilyen termékek közé sorolhatók pl. a kimért parfümök tekintve, hogy az univerzális parfümös üvegben van, amit az átvételt követően bárki felnyithat, a tartalmával bármit tehet.

 

Nyilván Ön sem örülne annak, hogy egy olyan visszavett terméket vásárolna meg, ami már egy Ön által ismeretlen személy birtokában volt, annak tartalmával bármit tehetett.

 

Hasonló termékek a kozmetikumok is abban az esetben, ha azokat felbontja a rendelő. Itt azért egyszerűbb a megítélés, mivel a kozmetikumok között többségben egyedi csomagolási, lezárási mód van, így a kereskedő könnyen eldöntheti, hogy arra érvényes-e a visszavásárlási garancia, az felbontásra került-e.    

 

Továbbá pl. olyan nem előre gyártott termékre sem él az elállási jog, amit a vevő személyére szabtak, az ő kérésére gyártottak le. (Nálunk ilyen termék jelenleg nincs)

 

Ezeken kívül több kitétel is szerepel még az ÁSZF-ben, amit mindig érdemes elolvasni, mert nem szabad elfelejteni, hogy a rendelés leadásakor az ÁSZF-t a vásárló elfogadja.

 

Az ÁSZF-ben szerepelni kell minden olyan kitételnek, ami az adott termékre vonatkoztatható, legyen szó műszaki-, szellemi termékről, vagy bármiről, ami értékesítésre kerül.  

 

Az ÁSZF nagyon lényeges, az esetleges panasznak az alapján lehet helye. 

 

A tudatos vásárló nem csak „bekattintja a pipát” az ÁSZF elfogadására, hanem tájékozódik, és annak tudatában dönt a vásárlásról.   

 

Összességében, ha leírtakat figyelembe veszi, megfelelően tájékozódik, abban az esetben jelentősen csökkenti az esélyét annak, hogy az internetes vásárláskor kárt szenved.

 

Ne gondolja senki azt, hogy ha meglát egy weboldalt, akkor az a biztonsággal egyenlő. Manapság egy weboldal, vagy webáruház beindítása már nem számít „űrtechnikának”, higgyék el szükséges a megfelelő tájékozódás.

Ennél vásárlási kategóriánál zárszóként a hírlevelekről

 

Nem véletlen, hogy a hírlevelekre fel kell iratkozni, egyben az adatkezelési tájékoztatót el kell fogadni. Ennek törvényi előírásai vannak.  Épp ezért, ha e-mail fiókjában olyan levelet kap, ami a vásárlásra ösztönzi, de nem is hallott még a levél feladójáról korábban, akkor különösen oda kell figyelni, még ha csábító is az ajánlatuk.

 

Magánszemélyektől internetes vásárlás

 

Végezetül röviden megemlítenénk még az internetről, de magánszemélyektől történő vásárlást, hiszen az is egy internetes vásárlás, és ezt a cikkünket erre szántuk.

 

Ebben a kategóriában ezrével, tízezrével vannak szintén becsületes eladók (magánszemélyek), de ennél a vásárlási formánál nehezebben lehet biztosra menni, sajnos itt is megjelentek a nem kívánatos személyek. Reméljük Ön még nem találkozott ilyennel.   

 

Itt is a telefonhívás lényeges, az eladó nyilván megadja nevét, elérhetőségi címét, ami alapján valamennyire fel lehet térképezni az eladót. Napjainkban pl. a facebook közösségi oldalon könnyedén utána nézhetünk elég sok személynek, abból nagyon sok következtetést le lehet vonni.

 

Egyes hirdetési oldalak lehetőséget adnak a hirdető által hirdetett valamennyi termék megtekintésére illetve, hogy azokat mikor adta fel.  Ezek is nagyon sokat elmondhatnak.

 

Akár egy másik telefonszámról az eladó egy további hirdetésére, vagy ugyanarra kérdeztethetünk rá egyik ismerősünkkel, majd vessük össze azzal, amit korábban elmondott. Lehet, teljesen mást mond, nem is úgy mutatkozik be.

 

Meg lehet kérdezni a tudakozótól, hogy a megadott telefonszámnak ki az előfizetője, egyáltalán valós adatokat adott-e meg, nem csak egy számlaszámot, ami alapján már csak egy hosszas jogi procedúrán keresztül lehet azonosítani az eladót.  

  

A magánszemélytől történő vásárlásnál a személyes átvételt javasolnánk, persze tudjuk, hogy ez a távolság miatt többségében nem megoldható.

 

És még egy lényeges tipp. Mindig vessük össze az eladási árat a valós piaci árral, mert pl. egy 200.000 Ft értékű műszaki terméket lehet áron alul eladni, de ha egy adott terméket használtan a jelzett áron adnak, akkor az kissé gyanús lehet, ha pl. 30.000 Ft-ért hirdetik.

 

Mindezek természetesen nem garanciák, de csökkenthetik a rossz vásárlásokat.

 

Reméljük Önnek is segítettünk!

 

Hamarosan jelentkezünk blogunk fő témáival, a parfümökkel.